Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Lotnisko w Świdniku: Plac budowy poświęcony (wideo)

Utworzony przez jartor, 15 listopada 2010 r. o 15:49 Powrót do artykułu
Skąd niby masz wiedzieć jak było i jest skoro DW na konferencję prasową związaną z "budową" lotniska nikogo nie wysłał? Naga prawda! Chronologia PLL S.A. : Rok 1993 - po raz pierwszy Lubelski Urząd Wojewódzki zapytuje Urząd Lotnictwa Cywilnego (dawniej: Główny Inspektorat Lotnictwa Cywilnego)o zasadność lokalizacji portu lotniczego pod Świdnikiem. Opowiedź ULC(GILC) w aspekcie nie tylko ekonomicznym była jednoznaczna - lokalizacja pod Świdnikiem nie nadaje się na cywilny port lotniczy. Grudzień 1999 - powołanie PLL S.A. z lokalizacją portu lotniczego pod Świdnikiem. Rok 2004 - lokalne władze podejmują działania mające na celu włączonie terenów pod Świdnikiem do sieci obszarów chronionych w ramach programu Natura 2000. Rok 2004 - powołana zostaje spółka PLL "Niedźwiada". Ta druga "lotniskowa spółka" rozpoczyna wykup gruntów pod lotnisko w Niedźwiadzie. Wydatkowane na ten cel kwoty środków publicznych przekraczają 100 mln złotych. 14.04.2006 - wniosek lokalnych władz do UE o zatwierdznie położenia Natura 2000(siedlisko susła perełkowanego) - mapa wniosku obejmuje tereny planowanego pasa startowego pod Świdnikiem. 9.11.2007 odkupienie pod preteksem budowy pasa startowego od PKO SA za 12,5 mln zł gruntów objętych wystapieniem do UE - siedlisko susła perełkowanego pod Świdnikiem staje się tym samym własnoscią Miasta Lublin. 13.11.2007 UE akceptuje położenie Natura 2000 - Miasto Lublin w miejscu planowanego pasa startowego lotniska pod Świdnikiem ma teren szczególnej ochrony Natura 2000. Rok 2008 - Powstaje Stowarzysznie "Inicjatywa 2008", które stawia sobie za cel ochronę interesu społecznego przed skutkami politycznych decyzji związanych z "budową lotniska" pod Świdnikiem. Rok 2008-2009 - następuje zmina lokalizacji pasa startowego na tereny po przeciwnej stronie kolonii susłów perełkowanych, a jednocześnie trwa zmasowana medialona nagonka na "Inicjatywa 2008". Susły czując się zagrożone ze strony polityków zaczynają przenosić swoje kolonie na tereny nowej lokalizacji pasa statartowego ale nadal objęte obszarem Natura 2000. Właściciele gruntów i nieruchomosci znajdujacych się w nowej lokalizacji pasa startowego poddani zostają medialnej i publicznej presji. Zaszczuci i zastraszeni oddają swoją legalną własność w drodze umów cywilno-prawnych o sprzedaży nieruchomości, a nie w drodze ustawowych wywłaszczeń. Wszelkie działania z tym związane są zaprzeczeniem norm społecznych, prawnych i tzw. "dobrych praktyk kupieckich". W efekcie formalno-prawnych zmian planów zagospodarowania przestrzennego byli właściele gruntów przeznaczonych pod "budowę lotniska" muszą wnieść opłaty wynikające z tzw. renty planistycznej. Kwoty do zapłaty na rzecz gminy kształtuja się na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych od jednego byłego właściciela. Koniec 2009 - wypłacone wynagrodzenia netto w PLL S.A. przekroczyły łącznie 1 mln złotych. Pażdziernik 2010 - Wojewoda Lubelski w świetle jupiterów i fleszy podpisuje Decyzję o zgodzie na budowę przez PLL S.A. cywilnego portu lotniczego. Decyzja Środowiskowa umożliwiająca wydanie w/w zgody jest wtedy w administracyjnej drodze do WSA... Listopad 2010 - Rząd RP podejmuje zgodną z Dyrektywami PE decyzję o zmianie zasad finansowania i funkcjonowania cywilnych portów lotniczych, która to decyzja zwiększy koszty własne portów lotniczych od 2011 roku o około 50-100 milionów rocznie. W opinii niezależnych ekspertów po wprowadzeniu zapowiadanych zmian małe regionalne lotniska będą generowały straty. Nowa pozycja rocznego funkcjonowania portów lotniczych odpowiada równowartości środków jakie brakują w budżecie "budowy" naszego lotniska. Teraz naistotniejsza informacja dla tych, którzy nie bacząc na fakty próbują obwiniać za brak lotniska ekologów, 'Inicjatywę 2008", mieszkańców okolicznych terenów czy też susły perełkowane - Dyrektywa 92/43/EWG jednoznacznie określa na czyj wniosek wskazana lokalizacja może być uznana za Obszar "Natura 2000" oraz jakiego rodzaju skutki inwestycyjno - gospodarcze rodzi to w teraźniejszości i przszłośc szczególnie w aspekcie tzw. obszaru oddziaływania. Pomyśleć tylko, że już 15 lat temu mogliśmy mieć cywilny port lotniczy i Cargo w Radawcu albo pod Niemcami... My podajemy fakty - wnioski wyciagnij sobie sam(a). O związkach prywatnych "budowniczych" lotniska z innymi "inwestycjami" ocierającymi sie o finanse publiczne wspominać już szkoda bo mozliwości kredytowe tych podmiotów to +- 2 PLN brutto.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Bardzo, ale to bardzo przejęlismy się karceniami arcybiskupa. My przynajmniej mamy czyste sumienie i spać spokojnie bedziemy, mając na uwadze, że Bóg rozliczy nas z naszych czynów. Arcybiskup chyba sądem ostaecznym raczej się nie przejmuje.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ciekawe ile wzięła czarna mafia darmozjadów za poświęcenie placu budowy. Pytanie czy wystawili fakturę vat za usługę i zapłacą uczciwie podatek? Jeśli nie, to zawijać sutanny i spi---lać z Polski.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Inicjatywa 2008 napisał:
Bardzo, ale to bardzo przejęlismy się karceniami arcybiskupa. My przynajmniej mamy czyste sumienie i spać spokojnie bedziemy, mając na uwadze, że Bóg rozliczy nas z naszych czynów. Arcybiskup chyba sądem ostaecznym raczej się nie przejmuje.
Ale sumienia nie oszuka a sąd ostateczny to raczej daleko .......
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
gdzie jest rabin , pop i inni józefowi podobni to lotnisko dla wszystkich dla koranu również
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nareszcie ktoś mądry się odezwał i na temat a ta reszta ojców to stała obok jak to dziecko było robione
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Teraz trzeba oczekiwać dekretu biskupa o powołaniu kapelana lotniska,który przejdzie na utrzymanie portu.Druga uwaga życiński nie bierze konkretnych pieniędzy on ich nie odmawia.To wszelkiego typu dupowłazy ,prześcigają się w ofertach.Zobaczcie jakby zależało im na samym poświęceniu to poprosili by jakiegokolwiek księdza .Ale każdy chce si pokazać w towarzystwie biskupa.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
err napisał:
Teraz trzeba oczekiwać dekretu biskupa o powołaniu kapelana lotniska,który przejdzie na utrzymanie portu.Druga uwaga życiński nie bierze konkretnych pieniędzy on ich nie odmawia.To wszelkiego typu dupowłazy ,prześcigają się w ofertach.Zobaczcie jakby zależało im na samym poświęceniu to poprosili by jakiegokolwiek księdza .Ale każdy chce si pokazać w towarzystwie biskupa.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
gdzie są panowie od innych wyznań oni też świecą, a to lotnisko jest dla wszystkich ludzi na świecie inni wyznawcy swoich bogów mogą nie przylecieć a nawet wysadzać
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Zwłaszcza pisowski TW Wojciech nasz kochany starosta
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A ile to kosztowało ! ?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
e napisał:
Ale sumienia nie oszuka a sąd ostateczny to raczej daleko .......
Czyżbyś drogi internauto znał datę swojej śmierci, skoro myslisz, że sąd ostateczny daleko? Przypuszczam że nie znasz a i jtrzejszego zachodu słońca możesz już nie obejrzeć. Widac tylko, że arcy wierzy w innego Boga niz pozostali katolicy, między innymi ja. Zyj tak, jakby każdy dzień miał być ostatnim dniem Twojego życia. Poczytaj może " Rozmowy ze śmiercią" Helsinga a nie tylko dziennik wschodni, który wysokich lotów raczej nie prezentuje.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A ile to kosztowało ! ?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
poczekamy jak przyjdzie czas splacania pozyczek na lotnisko ilu wtedy bedziedumnych ojcow
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Co tu robi p.Życiński??? Miało być już bez kleru a tu masz babo placek......
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Po cholere tam ten czarnoksiężnik z różczką? To nie jest lądowisko latających dywanów...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Po cholere tam ten czarnoksiężnik z różczką? To nie jest lądowisko latających dywanów...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A czy konieczne było zamknięcie drogi? było to najkrótsze połączenie z Lublina do Mełgwi, Milejowa, a nawet do Łęcznej, gdzie obecnie trwa przebudowa drogi krajowej i są duze utrudnienia w ruchu w kierunku Lublina. Drogę zamknięto z dnia na dzień bez żadnych zapowiedzi. Objazd przez Świdnik jest dużo dłuższy i niewygodny. Myślę, że z powodzeniem można prowadzić roboty bez zamykania drogi.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Samoloty startować i lądować będą nad Lublinem. Tylko patrzeć jak kiedyś pięknego dnia samolot tuż po starcie lub tuż przed lądowaniem spadnie na osiedla mieszkaniowe np.: Felin, Bronowice, LSM lub jakieś inne osiedle. Kiedyś przed Okęciem wylądował w lasach kabackich. Tu nie będzie miał alternatywy, tylko rozwalić się nad miastem i pogrzebać setki ludzi
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Hej anasie - ku**ie nieobrażaj mojej religi...tacy jak Wy ateiści kosciól kojarzą z przekrętami rydzyka...kościół to nietylko rydzyk..ale przedewszystkim wiele wpanialych ludzi jak chociazby Jan Paweł 2, nie poto Ojciec Swięty obalał komunizm aby tacy ateiści jak Ty mialyby obrażac najwyższe wartości prawdziwych katolików...wiec zamilcz gnojku bo niewiesz co czynisz...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...